کانادا علاوه بر آن که کوه‌های مرتفع و یخچال‌های طبیعی دارد به توریست‌ها و بازدیدکنندگان خود چیزهای دیگری نیز پیشنهاد می‌دهد. طبیعت بکر و مردم مهمان‌نواز کانادا باعث شده که پیشرفت چشم‌گیر آن و تبدیل شدنش به یکی از مکان‌های دیدنی برای بازدید در هر سنی شده است. به دلیل اینکه کانادا در چهار فصل سال جاذبه‌ها و دیدنی‌های متفاوتی به شما پیشنهاد می‌کند بهتر است بعد از اینکه تاریخ سفرتان مشخص شد جاذبه‌های آن فصل را بررسی کنید.

معرفی زیباترین آبشار کانادا

در حالی که به دنبال دیدن زیبایی‌های این کشور هستید، حتماً این ۹ آبشار کانادا را از دست ندهید.

۱- آبشار نیاگارا

به نظر می‌رسد یکی از زیباترین و تحسین برانگیزترین آبشارهای روی کره زمین در کانادا قرار دارد. این آبشار ۵۳ متر ارتفاع دارد. با وجود آنکه بلندترین آبشار کانادا نیست اما با ۶۷۱ متر از عریض‌ترین آبشارها است.

آبشار کانادا

آبشار نیاگارا

۲- آبشار مونتمورنسی

دسترسی به آبشار مونت مورنسی بسیار راحت است. تنها ۲۰ دقیقه رانندگی از کبک سیتی فاصله دارد و در ارتفاع ۸۴ متری بالاتر از نیاگارا واقع شده است. این آبشار یکی از زیباترین آبشار کانادا است.

آبشار کانادا

آبشار مونت مورسی

 

مطالب مرتبط

معروف‌ترین سواحل کانادا

 

۳- آبشار آتاباسکا

این آبشار به تنهایی در مقابل طبیعت و محیط زیست کانادا، مهیج و تعجب‌آور است. رودخانه Athabasca با عبور از سنگ‌های آهک، شکاف بزرگی را ایجاد کرده و گرداب‌هایی به وجود می‌آورد که در هنگام سقوط از آبشار شما را به حیرت می‌آورد.

آبشار کانادا

آبشار آتاباسکا

۴- آبشار هلمکن

این آبشارها حیرت‌انگیز هستند تا جایی که برای حفاظت از آن‌ها پارک‌های استانی ساخته‌اند. آبشار ۱۴۱ متر ارتفاع دارد که به یک حفره تو خالی در پایین آبشار می‌ریزد.

آبشار کانادا

آبشار هلکمن

 

مطالب مرتبط

۶ مکان که نشان‌دهنده تنوع فرهنگی کانادا است

 

۵-آبشار تاکاکاو

این دومین آبشار مرتفع در میان آبشارهای بزرگ کانادا با ارتفاع ۳۸۴ متر است. نام تاکاکاو از واژه Cree  می‌آید که به معنی تابش است که این نام بسیار مناسب این آبشار است. بهار بهترین زمان برای دیدن آبشار است زیرا که در سفیدترین و عجیب‌ترین حالت خود قرار دارد.

آبشار کانادا

آبشار هلکمن

۶- آبشار تور عروس

این آبشار بدون شک ویژگی‌های نام خود را به همراه دارد چراکه با وجود آب‌های زیبا و سفید که بر روی سطح صخره‌های صاف می‌ریزد چیزی شبیه به تور عروس را به وجود می‌آورد. این یکی از زیباترین آبشارهایی است که می‌توانید با ۱۵ دقیقه پیاده‌روی از Chilliwack به آن برسید.

آبشار کانادا

آبشار تور عروس

۷- آبشار شانون

رانندگی در امتداد دریا خیره‌کننده در بزرگراه آسمان از ونکوور تا ویستلر به خودی خود جذاب و خیره‌کننده است. با این حال رفتن به جاده آبشار شانون نیز خالی از لطف نیست.

این آبشار بلند ۳۳۷ متری بر اثر پیشرفت رسوبات سنگی به Howe Sound می‌ریزد. برای رسیدن به این آبشار باید حدود ۲۰۰ متر پیاده‌روی داشته باشید. جهت خرید بلیط تهران ونکوور به سایت https://dooronazdik.com مراجعه کنید.

آبشار کانادا

آبشار شانون

 

مطالب مرتبط

رستوران‌ها با نمای پاناروما و بسیار جداب در مونترال کانادا

 

۸- آبشار کانیون مالین

بزرگی این آبشار به‌تنهایی شگفت‌آور است. این آبشار ۵۰ متری به درون دره‌ای می‌ریزد که مورد توجه کوهنوردان و کاشفان مکان‌های بکر و زیبا است. بهترین زمان برای رفتن به این آبشار زمستان است.

آبشار کانادا

آبشار کانیون مالین

۹- آبشار ویرجینیا

این آبشار از چشم بازدیدکنندگان دور مانده است. این آبشار جزو پارک ملی ناهانی در مناطق شمال غربی کانادا است. تنها راه برای رسیدن به آبشار اجاره هواپیمای شناور از فورت لیارد فورت سیمپسون است. این آبشارهای عظیم از ارتفاع ۸۰۰ فوتی به پایین می‌ریزند و یکی از دلایل اصلی برای بازدید از این آبشار دلربا ارتفاع آن است.

آبشارهای کانادا

آبشار ویرجینیا